Електронне урядування
Форма входу
Категорії розділу
Україна [42]
Наукові досягнення [3]
Інформаційне суспільство [19]
Електронне урядування [28]
Зарубіжні новини [11]
Новини та проблеми комп'ютингу [8]
Здоров'я та комп'ютер [2]
Інтернет [4]
Різне [19]
Пошук
Календар
«  Квітень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Наше опитування
Оцініть важливість е-урядування для України
Всього відповідей: 144
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Середа, 11.12.2024, 21:53
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2011 » Квітень » 9 » сутність електронного урядування та основні етапи його впровадження
11:40
сутність електронного урядування та основні етапи його впровадження
Етапи впровадження ЕУ
Електронне урядування – це не тільки зовнішня інформаційна інфраструктура, що взаємодіє з громадянами, підприємствами і організаціями, а внутрішня урядова інформаційна інфраструктура, аналог корпоративної мережі в бізнесі. Концепція електронної держави передбачає інтеграцію інформаційних ресурсів органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, забезпечення доступу до них будь-яких суб’єктів громадянського суспільства, а також створення підсистеми он-лайнових послуг. Можна сказати також, що електронне урядування – це одна з
найхарактерніших ознак інформаційного суспільства [9].
Електронне урядування повинен бути направлений не тільки на підвищення ефективності роботи органів державного управління, а й на більш тісну взаємодію держави й населення, держави й бізнесу. Вагомий внесок у дослідження проблеми Електронного урядування внесла світова наука. У роботах М. Боунса, С. Зурідіса [10], С. Кліфта [12] приводиться аналіз сутності електронного урядування, визначаються основи його функціонування. Подальші дослідження спрямовані на розробку принципів функціонування електронного урядування. Широке визнання
одержали роботи С. Бураса і Н. Катріса [11], спрямовані на практичну реалізацію системи електронного урядування, що дозволило в кінці XX ст. впровадити елементи електронного урядування в ряді розвинених країн світу. У вітчизняній науковій літературі досліджуються питання впровадження електронного урядування на державному рівні. Особливе значення мають роботи під керівництвом О. Голобуцького «Електроний уряд» та «E-Ukraine. Інформаційне суспільство: бути чи не бути» [1; 4], в яких закладені основи реалізації електронного урядування в Україні. У роботі І. Клименко та К. Линьова «Технології електронного урядування» [5] розглядаються особливості використання технологій електронного урядування при виробленні та прийнятті державних управлінських рішень. Однак сьогодні недостатньо досліджена проблема впровадження електронного урядування на регіональному рівні, насамперед питання ефективного обслуговування населення регіонів за допомогою електронної взаємодії. 3 Використання користі від великого потенціалу новітніх технологій дозволяє підвищити ефективність діяльності владних установ. Особливо це стосується тих органів влади, які безпосередньо взаємодіють з громадянами на місцях – органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. І впровадження ефективних електронних систем управління в роботу саме органів влади регіонального рівня є для держави пріоритетним завданням [3]. У зв'язку з цим, найбільша увага в роботі приділяється розгляду взаємодії органів влади з громадянами через інформаційне веб- представництво органу місцевого самоврядування в системі електронного урядування (на прикладі Шосткинської міської ради Сумської області). У рамках дослідження був виконаний і впроваджений проект інформаційного веб-представництва органу місцевого самоврядування (сайт Шосткинської міської ради Сумської області (http://www.shostka-rada.gov.ua). Головною метою впровадження новітніх технологій електронного урядування в роботу органу влади місцевого самоврядування є створення електронного веб-представництва міської ради, що поступово інтегрується в об’єднані системи локальних інформаційних мереж органів державної влади та сегменти глобальної інформаційної мережі, яке забезпечуватиме функціонування певних служб у режимі реального часу та зробить максимально простим і доступним щоденне спілкування громадянина з офіційними представниками органу влади місцевого самоврядування. Запропонована система сайту міської ради та громадської електронної приймальні (е-приймальня) в його структурі передбачає взаємодію посадових осіб міської ради, представників бізнесу, сектору неурядових організацій, медіа та пересічних громадян за допомогою інформаційних технологій. Інформація на сайті представлена українською мовою, російською та англійською мовами.
Структурою сайту передбачено такі основні розділи:
− міська влада;
− місто і громада;
− регуляторні акти;
− електронна інтернет-приймальня;
− інвестиційна діяльність;
− єдиний дозвільний офіс;
− навігатор по місту;
− соціальна карта міста.
Головними розділами сайту є такі:
Розділ Міська влада поділяється на такі підрозділи:
1. Міський голова – в ньому подано інформацію про біографію, повноваження та програму дій міського голови м. Шостка.
2. Міська рада – в ньому представлено статус і повноваження міської ради, її регламент, інформація про секретаря міської ради, а також постійні комісії, групи і фракції, план роботи міської ради.
3. Виконавчий комітет – організаційна структура виконавчого комітету, склад управлінь та відділів, контактні телефони та часи прийому посадових осіб виконавчого комітету. У розділі “Місто і громада” передбачається висвітлення інформації по таким важливим в житті міста галузям, як освіта, охорона здоров'я, соцстрах та соцзахист населення, культура і духовність, спорт і відпочинок, сім’я і молодь, інвестиційна діяльність, розвиток підприємництва, житлово-комунальне господарство, архітектура та містобудування, торгівля, комунальна власність, зв’язок та інформаційна сфера тощо.
Окремо заслуговує уваги розділ «Нормативно-правова діяльність-Регуляторна політика», де передбачається окрема рубрикація на проекти рішень та на вже готові рішення виконкому і міської ради, а також база даних із зразками форм документів, які можна завантажити та роздрукувати. У розділі «Навігатор по місту» представлена інформація про історію міста, символіку міста та інша корисна інформація.
5 Крім рубрикаційних розділів на головній сторінці сайту можна ознайомитися з анонсами та новинами міської ради, культурно-мистецькою афішею (які культурні заходи зараз відбуваються в місті), курсом валют саме на цей час, а також взяти участь в інтерактивному опитуванні по різним напрямам життя громади.
У розділі «Електронна Інтернет-приймальня» передбачається взаємодія між громадою міста Шостка і міською владою. Саме е-приймальня є найголовнішим інструментом взаємодії між владою і громадою на сайті. Робота громадської е-приймальні передбачає можливість громадянина відслідковувати долю його запиту, скарги та пропозиції; брати інтерактивну участь в обговоренні програм розвитку чи регуляторних актів міської ради; зробити прозорим процес прийняття управлінських рішень; вчасно і максимально зручно розповсюджувати розпорядження міського голови та рішення міської ради.
Е-приймальня виконує такі функції:
1. Упровадження механізмів консультування з громадськістю, пасивного та активного доступу до суспільно-важливої інформації, діалогу по антикорупційній тематиці;
2. Збір, аналіз та поширення інформації про загальне та експертнесприйняття громадянами стану доступу до інформації;
3. Підвищення інтересу зацікавлених бізнес та медіа-середовищ, громадських організацій, наукових кіл на предмет використання можливостей впливати на процес прийняття рішень з важливих суспільно-політичних питань.
Громадська е-приймальня забезпечує, перш за все, прозорість роботи управлінського апарату, сприяє зниженню залежності громадянина чи організації від сваволі чиновника і, таким чином, попереджує корупцію. У процесі подальшого розвитку на базі офіційного інформаційного веб-ресурсу органу влади місцевого самоврядування треба запропонувати інформацію для громадян про управлінські послуги та порядок їх отримання,
6 механізми функціонування управлінь і відділів міської ради – вироблення а прийняття рішень, звітність та відповідальність за їх виконання, програмирегіонального та галузевого розвитку, інформацію про виконання бюджетів, статистичні дані тощо.
Для того, щоб визначити завдання е-урядування, необхідно усвідомлювати, що впровадження цих технологій у діяльність публічної адміністрації – це, насправді, складний процес, обумовлений певними факторами: вертикальною структурою адміністрації, недостатнім розумінням реального стану речей з боку службовців, недостатнім рівнем поінформованості про переваги е-урядування, невизначеністю правового регулювання доступу до публічної інформації тощо.
Уже згадувалося відповідно до практики застосування технологій е-урядування у зарубіжних країнах, можна виділити п’ять етапів його впровадження.
На першому етапі створюються веб-сторінки різних міністерств, комітетів, які містять інформацію про їхню місію і напрями діяльності. Веб-сторінки органів влади, як правило, не підтримуються централізовано і не об’єднуються в єдиний портал. На цьому етапі органи влади використовують мережу для розміщення інформації про себе для зручності громадян і ділових партнерів. Це – веб-сторінки, що передбачають односторонній зв'язок.
На другому етапі з’являються перші елементи інтерактивності (наприклад, можливість ставити запитання і отримувати відповіді через електронну пошту); можна отримувати зразки деяких довідок і бланків. Відбувається постійне оновлення новин про діяльність органів влади. Фактично на цьому етапі веб-сторінки органів влади стають інструментами для двостороннього спілкування, що дозволяє особам повідомляти нову інформацію про себе, наприклад, про зміну адреси (замість того, щоб дзвонити або надсилати повідомлення про це).
Третій етап передбачає реальну інтерактивність – можливість здійснювати деякі операції в он-лайновому режимі. Наприклад, сплату штрафів, замовлення паспортів, продовження дії деяких ліцензій і патентів. Така форма е-урядування, що полягає не стільки в інформуванні, скільки в обслуговуванні, передбачає створення спеціальних веб-сторінок для підтримки цих послуг, і не тільки для центральних, але й для місцевих органів.
Четвертий етап – створення об’єднаних порталів міністерств, комітетів, служб тощо, через які можна здійснювати будь-які види трансакцій, для чого раніше необхідно було звертатися безпосередньо у даний орган влади. Через регіональні портали стає можливою реєстрація підприємств, оформлення фінансових документів, легалізація іноземних документів і т. д. З’являються регіональні портали, які поєднують у собі як весь спектр державних послуг, так і послуги недержавного сектору – підключаються системи електронної комерції, інтернет-банкінгу тощо.
На п’ятому етапі відбувається створення електронної системи публічної адміністрації на основі єдиних стандартів, а також урядового порталу як єдиної точки доступу до всіх послуг – і для громадян, і для бізнесу. Цей етап передбачає наявність порталу, що інтегрує весь комплекс адміністративних послуг і забезпечує доступ до них, виходячи з потреб і функціональних аспектів, а не з існуючої структури департаментів чи інших відомств. Просте ім'я для входу в систему і пароль дозволять користувачу спілкуватися з будь-яким підрозділом уряду. У багатьох іноземних урядах уже є плани створення таких порталів, однак у даний час лише два подібних сайти мають рівень вище місцевого: MAXІ, створений в австралійському штаті Вікторія, і eCіtіzen Centre, створений у Сінгапурі1 .
З метою впровадження та функціонування е-урядування в Україні нам необхідно послідовно вирішити чотири завдання:
1. Організація електронного документообігу в органах державної влади і органах місцевого самоврядування.
Це завдання передбачає досягнення таких результатів щодо технологічно-технічного, правового, кадрового, економічного забезпечення, про що йшлося раніше.
2. Інформування громадян про діяльність органів влади через ІКТ.
Дане завдання передбачає наявність веб-сторінок у кожного органу влади, де повинна міститися уся необхідна інформація, що ілюструє призначення, компетенцію того чи іншого органу, а також створення урядового веб-порталу, призначеного для інтеграції веб-сайтів органів виконавчої влади та розміщення інформаційних ресурсів відповідно до потреб громадян. Кабінет Міністрів України Постановою від 4.01.2002 р. № 32 затвердив Порядок оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади, а також зобов’язав оприлюднювати через Інтернет органами виконавчої влади інформацію (зміст та обсяг) про свою діяльність. На сьогодні майже усі органи державної влади мають свої власні веб-сторінки. Це, в основному, стосується центральних та місцевих органів виконавчої влади, Верховної Ради України та ін. Проте, на сьогодні, існують проблеми не стільки в наявності сайтів, скільки в якості інформації, яка на них розміщена. Позитивним кроком на шляху організації електронного документообігу, а також забезпечення інформування громадян, є створення і функціонування веб-порталу органів виконавчої влади (http://www.kmu.gov.ua/), призначеного для інтеграції веб-сайтів органів виконавчої влади та розміщення інформаційних ресурсів відповідно до потреб громадян (уведений в дію в листопаді 2002 року). Проте, на сьогодні основною метою функціонування цього порталу є усього лише можливість пошуку певної інформації, документів чи їхніх зразків.
3. Забезпечення можливості звернення громадян до органів влади через ІКТ.
Щоб ця система ефективно діяла, необхідно створити таке програмне забезпечення, яке б дозволяло прослідкувати рух звернення з моменту його надходження до моменту його виконання; визначення типу (переліку) звернень, які підпадають чи не підпадають під такі, що потребують чи не потребують розгляду і виконання (є чи не є юридично значимі). До того ж необхідно внести зміни до Закону України “Про звернення громадян” у частині регламентації процедури звернення громадян через Інтернет (порядок подачі такого звернення, строки розгляду тощо).
4. Надання адміністративних послуг через ІКТ.
Це означає, що громадянин, заповнивши певну анкету (реєстраційну картку, бланк заяви) безпосередньо на сайті певного органу, або заповнивши анкету в електронній формі і надіславши її електронною поштою у відповідний орган влади, може отримати ту чи іншу адміністративну послугу, наприклад, зареєструватися суб’єктом підприємницької діяльності. Це завдання включає розроблення та прийняття нормативно-правових актів, які би регламентували процедуру надання адміністративних послуг через Інтернет; програмне забезпечення здійснення контролю за наданням адміністративних послуг з боку вищих органів влади щодо підпорядкованих їм органів. Надання адміністративних послуг органами державної влади і органами місцевого самоврядування через ІКТ зробить “спілкування” особи з державою прозорим і більш ефективним.
Для досягнення успіху у запровадженні е-урядування у нашій державі, потрібно виконати ще багато завдань, пройти чимало етапів, адже Україна находиться тільки на першому етапі, який також вимагає підвищення якості. Поряд з тим, не можна не помітити, що з кожним днем ситуація змінюється на краще, нехай не так швидко, а поступово. Потрібно пам’ятати, що для виконання вказаних завдань визначальною є роль і функції держави в особі її органів, які повинні керуватися високою мотивацією для втілення цих процесів у життя. Для цього службовці, перш за все, повинні усвідомлювати потребу у цьому, розуміти істотні переваги е-урядування. І уже тут первинними є популяризація ідеї е-урядування, навчання службовців цих технологій, а також їх переваг. А це вже наполеглива праця, функції громадського сектору і бізнесу.
Категорія: Електронне урядування | Переглядів: 2968 | Додав: KAN | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 PopovVL  
Це сьогодні насправді акуально !

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Усі права захищені. Copyright Шпига П.С. © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz