ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД НАДАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ДЕРЖАВНИХ ПОСЛУГ НА ПРИКЛАДІ СІНГАПУРУ
"ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД НАДАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ДЕРЖАВНИХ ПОСЛУГ». Публічний урядовий портал Сінгапуру eCitizen (www.ecitizen.gov.sg).
У Сінгапурі відкритий публічний урядовий портал eCitizen (www.ecitizen.gov.sg), розроблений відповідно до потреб потенційних клієнтів та на якому акумульована інформація та послуги, що надаються безліччю державних агентств («система єдиного вікна» в Інтернеті). Зміст порталу eCitizen представлено через угруповання послуг відповідно до категорій діяльності, що робиться середньостатистичним громадянином (освіта, охорона здоров'я, житлове господарство, сімейні справи, відпочинок, і т.д.), а не по органах, що надають відповідні послуги. Крім цих послуг є також можливість оплачувати штрафи, податки (дорожній, на власність, на доходи), ліцензії (на телевізори, радіо в транспорті, підприємництво, собаку) і квитки. Вся оплата відбувається на основі системи FlexiPay - Інтернет-служба електронної оплати, яка дозволяє робити платежі державним агентствам он-лайн, підписуючи тільки одну форму Прямого боргового зобов'язання (Direct Debit Authorisation (DDA)), через яку робиться авторизоване вирахування з банківського рахунку громадянина. Портал являє собою сукупність власних сервісів і шлюзів до інших порталів і сайтів органів державної влади. На порталі зібрано найбільш повні дані про інформаційні послуги, що надаються урядом, а також про послуги, що доступні в режимі он-лайн. Велика частина інформації та послуг надаються через перенаправлення користувача на інші портали і сайти органів державної влади, що безпосередньо надають послуги. Частина послуг описана і надається безпосередньо через eCitizen. Портал надає такі основні сервіси: • Класифікація верхнього рівня по категоріям користувачів порталу - держава, громадяни і резиденти, бізнес, не резиденти. Для кожної з категорій існує окремий субпортал. eCitizen відображає другу категорію користувачів. • Багаторівнева тематична класифікація державних та бюджетних послуг з описом в текстовому вигляді і посиланнями для отримання он-лайн послуг, якщо інформація та послуга представлені на самому порталі, або коротким описом і посиланнями для отримання докладної інформації про послугу, якщо послуга надається на інших сайтах і порталах державних органів влади. • Класифікація швидкого доступу до алфавітного переліку державних органів влади. • Список швидкого переходу до найбільш затребуваних послуг. • Пошукову підсистему по всіх послугах. • Розділ зворотного зв'язку для користувачів сайту. • Допомога по використанню порталу. Для роботи в системі eCitizen в цілому, і для авторизації кожного електронного платежу, зокрема, використовується система SingPass (Singapore Personal Access - Сінгапурський Особистий Доступ) - система безпечної індивідуальної ідентифікації.