Електронне урядування
Форма входу
Категорії розділу
Електронне урядування [30]
Електронне урядування на місцевому рівні [2]
Електронне урядування на регіональному рівні [6]
Електронні послуги [22]
Нормативно-правове забезпечення е-урядування [1]
Пошук
Наше опитування
Оцініть важливість е-урядування для України
Всього відповідей: 139
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Вівторок, 21.11.2017, 23:54
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог статей
Головна » Статті » Про електронне урядування в Україні » Електронні послуги

Електронні послуги - сутність, етапи впровадження, проблеми, приклади
1. Сутність "електронної" послуги та основні етапи її впровадження.

Згідно Порядку надання інформаційних та інших послуг з використанням електронної інформаційної системи "Електронний Уряд", що зареєстрований в Міністерстві юстиції від 19 листопада 2003 р. за N 1066/8387
• інформаційні та інші послуги (далі - інформаційні послуги) -
це здійснення органами виконавчої влади у визначеній законом формі
інформаційної діяльності з доведення інформаційної продукції в
електронному вигляді до відома споживачів з метою задоволення їх
інформаційних потреб у державних (адміністративних) послугах. При
цьому "інші послуги" - це такі, що можуть з'явитись завдяки
розвитку інформаційних технологій (застосування цифрового підпису,
електронного документообігу та ін.).

Виходячи з наданого визначення інформаційних та інших послуг можна зробити висновок, що "електронна послуга" це будь-яка надана інформаційна або інша послуга, яка виникає в процесі інформаційної діяльності за допомогою ІКТ та охоплює усі сфери діяльності, а також являється одним з результатів діяльності державних службовців і обов'язково пов'язана з системою електронного уряду. Щодо складу електронних послуг, то вони визначаються залежно від завдання державного управління в електронному урядуванні.

Кабінет Міністрів схвалив Концепцію розвитку електронного урядування в Україні. Реалізація Концепції передбачена на період до 2015 р. та складається з трьох основних етапів. Ці етапи також відносяться і до розвитку і впровадження електронних послуг як невід'ємної складової е-урядування.
На першому етапі (2011-2012) планується: розроблення необхідної нормативно- правової та нормативно-технічної бази, зокрема щодо надання адміністративних послуг в електронній формі, а також єдиних стандартів, протоколів і регламентів взаємодії суб’єктів електронного урядування, їхня гармонізація з міжнародними стандартами; створення єдиної
загальнодержавної системи електронного документообігу та Національного реєстру електронних інформаційних ресурсів та веб-сайтів органів державної влади і органів місцевого самоврядування на усіх рівнях; забезпечення надання органами державної влади та органами місцевогосамоврядування послуг в електронній формі громадянам та суб’єктам господарювання з використанням Інтернету.
На другому етапі (2013–2014) планується: забезпечити організацію надання послуг в електронній формі в усіх сферах суспільного життя; створення сприятливих умов для залучення громадських організацій до управління державними справами; освоєння технологій інтерактивної взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування з громадянами та суб’єктами господарювання; впровадження в діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування типових організаційно-технологічних рішень у сфері електронного урядування; забезпечення передавання електронних документів у державні архіви, музеї, бібліотеки, їх
довгострокове зберігання, підтримка в актуалізованому стані та надання доступу до них.
На третьому етапі (2014–2015) передбачається створити: об’єднані веб-портали органів виконавчої влади, призначені для проведення відповідних трансакцій; єдину інформаційно- телекомунікаційну інфраструктуру органів державної влади та органів місцевого самоврядування; спеціальні центри (пункти) надання послуг, центри обслуговування населення (кол-центри), веб-
портали надання послуг; єдиний веб-портал електронного урядування як єдине місце доступу до всіх видів електронних послуг для громадян та суб’єктів господарювання з урахуванням потреб громадян і функціональних аспектів; національний депозитарій електронних інформаційних ресурсів.

2. Проблеми оцінки (ефективності, надійності тощо) системи надання "електронних" послуг в органах державної влади України.

Але, на жаль, впровадження надання електронних послуг в Україні відбувається повільно і неефективно. Неефективність та ненадійність системи надання електронних послуг визначається загальним образом тим, що:
• розвиток нормативно-правової бази інформаційної сфери недостатній;

• створення інфраструктури для надання органами державної влади та органами місцевого самоврядування юридичним і фізичним особам інформаційних послуг з використанням мережі Інтернет відбувається повільно;

• рівень комп'ютерної та інформаційної грамотності населення є недостатнім, впровадження нових методів навчання із застосуванням сучасних ІКТ - повільним;

• спостерігаються нерівномірність забезпечення можливості доступу населення до комп'ютерних і телекомунікаційних засобів, поглиблення "інформаційної нерівності" між окремими регіонами, галузями економіки та різними верствами населення;

3. Характеристики, проблеми та приклади надання і отримання "електронних" послуг в органах державної влади і місцевого самоврядування.
Порядок надання інформаційних та інших послуг з використанням електронної інформаційної системи "Електронний Уряд" користувачам - фізичним та юридичним особам встановлено Наказом Державного комітету зв’язку та інформатизації.
Наказом було також затверджено відповідний перелік послуг, які надаються за допомогою системи "Електронний Уряд" наступним чотирьом групам користувачів:
а) фізичним особам за 20 групами послуг: Соціальний захист, Правова допомога громадянам, Громадянство України, Свобода пересування та вільний вибір місця проживання, Правовий статус іноземців, осіб без громадянства, Робота, Сім'я, дім, житло, Здоров'я, Освіта, Молодь, Культура та духовність, Екологія, Виїзд за кордон, Наука і технології, Права людини, Розвиток соціальної сфери села, Проблеми окремої соціальної групи, Доходи, Спорт і туризм, Зв'язок, телекомунікації та інформатика;
б) юридичним особам за 8 групами: Утворення підприємств, Сертифікація і ліцензування, Макроекономіка, Зовнішньоекономічна діяльність, Інвестиційна діяльність, Захист інтересів підприємств, регуляторна політика, Фінансовий ринок, Політичні партії, адвокатські об'єднання, об'єднання громадян;
в) державним службовцям за 4 групами: Правові засади, Кадрові питання, Діловодство, Інформатизація органів державної влади;
г) представникам міжнародної спільноти за 3 групами: В'їзд до України, Бізнес в Україні, Україна на світовій арені.
Як і будь-яка інша, зазначена класифікація урядових послуг недосконала. Наприклад, для юридичних осіб не передбачається надання послуг, притаманних окремим галузям економіки, не передбачені послуги, пов’язані із правами власності на землю тощо. Документом не визначена деталізація змісту конкретних послуг.
Встановлено, що орган виконавчої влади повинен надавати адміністративну послугу в електронній формі для задоволення потреб громадян і юридичних осіб.
Основними видами адміністративних послуг, які можуть надаватися через систему електронного уряду є:
• інформування (надання безпосередньо інформації про державні (адміністративні) послуги);
• одностороння взаємодія (забезпечення можливості користувачам отримати електронну форму документа);
• двостороння взаємодія (забезпечення можливості оброблення електронного документа, включаючи ідентифікацію);
• проведення трансакцій (електронна реалізація можливостей прийняття рішень).
Дуже важливим для забезпечення комплексного обслуговування громадян та юридичних осіб зі сторони органів державної влади є впровадження принципу «єдиного вікна». За цим принципом всі довідки від органів виконавчої влади, необхідні для надання тієї чи іншої адміністративної послуги конкретній фізичній або юридичній особі забезпечує та отримує відповідний орган виконавчої влади, до якого звернулись за наданням послуги. Для практичного впровадження такого принципу потрібна організація інформаційної взаємодії різних органів виконавчої влади.

перелік 10 найактуальніших адміністративних послуг, які можуть надаватися в Україні "електронним" чином.

Надаються:
• передплата періодичних видань через сайт державного підприємства "Укрпошта";
• подання бухгалтерської, фінансової, статистичної звітності в онлайн-режимі;
• бронювання та продаж залізничних квитків через сайт Укрзализниця;

Пілотні проекти:
• реєстрація автотранспорту, робота з реєстром викрадених авто;
• реєстрація підприємства;
• отримання ліцензії на чинення виду господарської діяльності;
• подання бухгалтерської, фінансової, статистичної звітності в онлайн-режимі;
• оформлення паспортів, інших особистих документів
• “Електронна лікарня”, реєстри електронних медкарток
• “Електронна бібліотека”, реєстри бібліотечних фондів
Категорія: Електронні послуги | Додав: IrinaS (29.11.2011) | Автор: Ірина E
Переглядів: 4885 | Теги: електронний уряд, электронное правительство, електронне урядування, електронні послуги, е-урядування | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Усі права захищені. Copyright Шпига П.С. © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz