Електронне урядування
Форма входу
Категорії розділу
Електронне урядування [30]
Електронне урядування на місцевому рівні [2]
Електронне урядування на регіональному рівні [6]
Електронні послуги [22]
Нормативно-правове забезпечення е-урядування [1]
Пошук
Наше опитування
Оцініть важливість е-урядування для України
Всього відповідей: 139
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Четвер, 23.11.2017, 01:29
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог статей
Головна » Статті » Про електронне урядування в Україні » Електронне урядування

Інтегрована система "Електронний Уряд"

Електронний уряд – єдина інфраструктура міжвідомчої автоматизованої інформаційної взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування між собою, з громадянами і суб’єктами господарювання.
Головною складовою електронного урядування є електронний уряд – єдина інфраструктура міжвідомчої автоматизованої інформаційної взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування між собою, з громадянами і суб’єктами господарювання.
В цілому, єдиної інфраструктури міжвідомчої інформаційної взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування між собою, з громадянами і суб'єктами господарювання із застосування інформаційних технологій не створено, а Єдиний веб-портал органів виконавчої влади, який повинен бути ядром інтегрованної системи «Електронний Уряд», на сьогодні виконує лише презентаційну та інформаційну функцію.
Головною причиною такого стану справ є невизначеність нормативно-правових засад та організаційно-технічних рішень архітектури електронної інформаційної системи «Електронний Уряд», відсутність єдиного підходу щодо інструментів і механізмів організації та координації діяльності у цій сфері органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
«Електронний Уряд» – це механізм функціонування органів державної влади і органів влади місцевого самоврядування, що базується на широкому застосуванні інформаційних технологій з використанням взаємодії інформаційних ресурсів державних органів влади, і орієнтований на надання послуг громадянам і суб’єктам господарювання (це модель державного управління, яка заснована на використанні сучасних інформаційних та комунікаційних технологій з метою підвищення ефективності та прозорості влади, а також встановлення суспільного контролю над нею).
У світовій практиці прийнято класифікувати відносини суб’єктів системи «Електронний Уряд» за трьома основними напрямами:
«Уряд - Уряду» (G2G)
«Уряд - Громадянам» (G2C)
«Уряд – Суб’єкт господарювання (бізнесу)» (G2B)
Основними принципами побудови електронного уряду є:
 надання послуг у будь-який момент часу (24 години на добу);
 максимальна простота і прозорість;
 єдині технічні стандарти і взаємна сумісність;
 забезпечення конфіденційності і виконання правил інформаційної безпеки;
 беззастережна орієнтація на думку громадян при реалізації нововведень.
Архітектура інтегрованої системи «Електронний Уряд»:
Бізнес-архітектура відповідно до місії, стратегії розвитку і довгострокових цілей визначає необхідні бізнес-процеси, інформаційні та матеріальні потоки, а також організаційно-штатну структуру, що їх підтримує.
Системна архітектура визначає сукупність методологічних, технологічних і технічних рішень для забезпечення інформаційної підтримки діяльності установи, визначуваною її бізнес-архітектурою.
Системна архітектура, включає:
 архітектуру застосувань;
 архітектуру даних;
 технічну архітектуру.
Ключовим елементом побудови системи електронного урядування є запровадження адміністративних послуг з використанням можливостей глобальної мережі Інтернет.
для фізичних осіб: реєстрація актів громадянського стану (народження, шлюб, смерть); оформлення документів (паспортів, посвідчень особи, водійських посвідчень); реєстрація фізичних осіб за місцем проживання та / або тимчасового проживання, повідомлення про зміну адреси;реєстрація власності (рухомого та нерухомого майна) та операції з нею; послуги пошуку роботи службою зайнятості, електронне надання резюме тощо; здійснення обов'язкових платежів до бюджету; прийом і контроль документів та відомостей при здійсненні митних операцій фізичними особами; надання податкової звітності; забезпечення соціальної безпеки (соціального страхування та соціального забезпечення); організація загальнодоступних електронних бібліотек та інформаційних сховищ; звернення до органів правопорядку та правосуддя; отримання дозволу на будівництво; медичні послуги (надання необхідної медичної інформації громадянам, консультації з лікарями-спеціалістами, база даних лікарських препаратів, запис на прийом до лікаря в поліклініку або лікарню, медичне страхування); освітні послуги (подача заяв на вступ до навчального закладу, отримання стипендії, організація дистанційного навчання, електронне тестування).
для юридичних осіб: реєстрація нових компаній; отримання дозволів та погоджень проектної документації від уповноважених організацій (екологія, будівництво, використання природних ресурсів); отримання та продовження ліцензій, дозволів, довідок, які видаються державними органами; організація електронних державних закупівель на конкурсній основі; здійснення обов'язкових платежів до бюджету; приймання і контроль документів та відомостей при здійсненні митних операцій юридичними особами; підготовка та подання звітів для органів статистики; соціальні відрахування роботодавців; інформаційна підтримка малого і середнього бізнесу.
для державних службовців: електронний документообіг; влаштування на роботу; пенсії, субсидії, соціальне забезпечення; дистанційне навчання службовців; управління державними закупівлями; управління кадрами; управління фінансами.
Суб’єкти надання послуг у системі «Електронний Уряд»: центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, а також спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань розвитку електронного урядування.
Етапи розвитку системи «Електронний Уряд»:
1. Інформаційний етап (надання інформації про державні послуги та функції).
2. Одностороння взаємодія (надання форм та бланків).
3. Двостороння взаємодія (ініціювання надання послуги в електронному вигляді).
4. Інтерактивний етап (моніторинг процесу надання послуги в електронному вигляді).
5. Повністю віддалена взаємодія.

Реалізація Концепції створення системи «Електронний Уряд» дасть змогу:
- забезпечити якісно новий рівень управління державою та суспільством в цілому,
- зміцнити довіру до держави та її політики,
- вдосконалити взаємодію між органами державної влади та органами місцевого самоврядування, бізнесом, громадянами та державними службовцями.
Функціонування інтегрованої системи «Електронний Уряд» позитивно впливатиме на загальний хід та наслідки проведення подальших радикальних перетворень в українському суспільстві, насамперед, соціальної і економічної реформи, розбудови соціальної держави з впливовими інституціями громадянського суспільства, особливо з тих питань, де велике значення мають методи та форми взаємодії органів державного управління та органів місцевого самоврядування з людиною та громадянином, громадськими організаціями.

Матеріали дисципліни "АРХІТЕКТУРА ТА ІНФРАСТРУКТУРА ЦИФРОВОГО ВРЯДУВАННЯ" тут https://sites.google.com/view/aitieu/

 

Категорія: Електронне урядування | Додав: sun_toma (25.04.2012) | Автор: Тамара Обуховська E
Переглядів: 1261 | Теги: електронний уряд, электронное правительство, електронне урядування, е-урядування | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Усі права захищені. Copyright Шпига П.С. © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz