Електронне урядування
Форма входу
Категорії розділу
Електронне урядування [30]
Електронне урядування на місцевому рівні [2]
Електронне урядування на регіональному рівні [6]
Електронні послуги [22]
Нормативно-правове забезпечення е-урядування [1]
Пошук
Наше опитування
Оцініть важливість е-урядування для України
Всього відповідей: 139
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Четвер, 21.09.2017, 12:05
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог статей
Головна » Статті » Про електронне урядування в Україні » Електронне урядування

Формування єдиних стандартів та вимог
…Початок

Будемо виходити із того, що основою розвитку ІТ в Україні є «нормою» по несумісності норм та стандартів … і відповідно програмних комплексів - сформована інформація у «своєму» ПЗ можна відправляти лише до користувача «свого» ПЗ для опрацювання інформації з використанням лише «свого» електронного цифрового підпису та системи захисту інформації. Суто Український розвиток підкреслений прислів’ям: «Свій до свого по своє» у найгіршому розумінні - це несумісність стандартів (дій). Шлях у "все охоплене Єдиним", "усе в усьому, одне породжує інше й породжене ним" на найближчих п’ятирічках нереальний в Україні.
Наприклад, візьмемо до аналізу цифрове кодування «адміністративно-територіальний поділ України» у центральних органах виконавчої влади різних відомств (таблиця 1).
Таблиця 1
А В С Обласні центри України
01 01 01 Крим
02 02 05 ВIННИЦЬКА ОБЛАСТЬ/М.ВIННИЦЯ
03 03 07 ВОЛИНСЬКА ОБЛАСТЬ/М.ЛУЦЬК
04 04 12 ДНIПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛАСТЬ/М.ДНIПРОПЕТРО
05 05 14 ДОНЕЦЬКА ОБЛАСТЬ/М.ДОНЕЦЬК
06 06 18 ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСТЬ/М.ЖИТОМИР
07 07 21 ЗАКАРПАТСЬКА ОБЛАСТЬ/М.УЖГОРОД
08 08 23 ЗАПОРIЗЬКА ОБЛАСТЬ/М.ЗАПОРIЖЖЯ
09 09 26 IВАНО-ФРАНКIВСЬКА ОБЛАСТЬ/М.IВАНО-ФРАН
10 10 32 Київська ОБЛАСТЬ/М.Київ
11 12 35 КIРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСТЬ/М.КIРОВОГРАД
12 13 44 ЛУГАНСЬКА ОБЛАСТЬ/М.ЛУГАНСЬК
13 14 46 ЛЬВIВСЬКА ОБЛАСТЬ/М.ЛЬВIВ
14 15 48 МИКОЛАЇВСЬКА ОБЛАСТЬ/М.МИКОЛАЇВ
15 16 51 ОДЕСЬКА ОБЛАСТЬ/М.ОДЕСА
16 17 53 ПОЛТАВСЬКА ОБЛАСТЬ/М.ПОЛТАВА
17 18 56 РIВНЕНСЬКА ОБЛАСТЬ/М.РIВНЕ
18 19 59 СУМСЬКА ОБЛАСТЬ/М.СУМИ
19 20 61 ТЕРНОПIЛЬСЬКА ОБЛАСТЬ/М.ТЕРНОПIЛЬ
20 21 63 ХАРКIВСЬКА ОБЛАСТЬ/М.ХАРКIВ
21 22 65 ХЕРСОНСЬКА ОБЛАСТЬ/М.ХЕРСОН
22 23 68 ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСТЬ/М.ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ
23 24 71 ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСТЬ/М.ЧЕРКАСИ
24 25 73 ЧЕРНIВЕЦЬКА ОБЛАСТЬ/М.ЧЕРНIВЦI
25 26 74 ЧЕРНIГIВСЬКА ОБЛАСТЬ/М.ЧЕРНIГIВ
26 11 80 м.Київ
27 27 85 м.Севастополь

Від порядкових номерів зазначених у стовпцях «А» «В» «С» формується розширені довідники. За порядково-номерним значенням наведеним у стовпці «В» - код території в міністерстві внутрішніх справ присутній в номерних знаках 1995-2004рр. видання.
За порядково-номерним значенням наведеним у стовпці «А» - код території у міністерстві фінансів – формується розширений довідник - код бюджету, закріплений у додатках Закону України "Про Державний бюджет України на (відповідний) рік"

01100000000 Бюджет Автономної Республіки Крим
02100000000 Обласний бюджет Вінницької області
03100000000 Обласний бюджет Волинської області
19100000000 Обласний бюджет Тернопільської області

За порядково-номерним значенням наведеним у стовпці «С» - код території за КОАТУУ
01000 Автономна Республіка Крим
05000 Вінницька область
07000 Волинська область
61000 Тернопільська область

Також формується розширений довідник – код бюджету, що використовується у органах Державної служби статистики України, Державної казначейської служби України, Державна податкова служба України. У різних бланках звітів використовуємо кодування території, на прикладі вказаних органів, за порядково-номерним значенням наведеним у стовпці «А» або «С».
0100000000 Бюджет Автономної Республіки Крим
0500000000 Обласний бюджет Вінницької області
0700000000 Обласний бюджет Волинської області
6100000000 Обласний бюджет Тернопільської області

ДКС та МФУ - функції у сфері казначейського обслуговування бюджетів, а кодування бюджетів різна. Це вершина айсбергу, а протиріч у розумінні законодавства - греблю гатити можна. Яка у цьому логіка? Якщо у державі відсутній єдиний підхід на основні показники від яких формуються похідні носії інформації, то чи можна від державотворців чекати єдиних стандартів в е-урядуванні?! Залишається відкритим одне питання: несумісність стандартів – це комусь вигідно чи державні управлінці не відають що роблять?

З метою здійснити спроби до формування єдиних стандартів та вимог: інформаційні поля (довідника) мають нести зміст вже у самій назві. Теоретично сприймаємо, що вся інформація формується у єдиній базі, де одне накладається на друге без перекручень та деформації. Практично інформація за своєю природою ніколи не буде консолідована в єдину базу, але по сутності виходитиме із єдиного джерела.

Повне кодування інформаційних полів знаходиться тут

Розроблено кодування інформаційних полів у такому порядку:
NAMEnNP_NPpPN_IT - формування бази даних та запитів
NAMEnNP_NPpPN_ITiNN - формування бази даних та запитів (з NN)
NAMEnNP_NPpPN_IT_NPpPN - запит до бази даних інших проектантів NPpPN
NAMEnNP_NPpPN_ITiNN_NPpPN - запит до бази даних інших проектантів NPpPN (з NN)

NP - НОМЕР ПРОЕКТАНТА (реєструється згідно поданої "заявки-проектанта" через форму Контактів
PN - НОМЕР ПРОЕКТУ (зареєстрованого у проектанта). Наприклад: 1a - 1b - 1c - складові 1 проекту, 02, 03

I - ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗМІСТ
0 - за межами поля інформаційного змісту
1 - власник інформації - ідентифікується інформація
2 - право власника - встановлення \ зміна статусу на інформацію
3 - обов'язки власника – інформація відповідає оригіналу та вимогам

T - НОСІЙ ІНФОРМАЦІЇ
0 - off-line поле є readonly
1 - off-line поле є носієм інформації \формування бази даних\
2 - off-line поле є носієм інформації \формування бази даних\ запит до довідника ресурсу
3 - off-line поле запиту інформаційне (неактивне) \запит до бази даних\
4 - off-line поле містить активний запит \запит до бази даних\
5 - on-line поле є носієм інформації \формування бази даних\
6 - on-line поле носієм інформації \формування бази даних\ запит до довідника ресурсу
7 - on-line поле запиту інформаційне (неактивне) \запит до бази даних\
8 - on-line поле містить активний запит \запит до бази даних\
9 - on-line поле є readonly

NN - помер поля в інформаційному змісті заповнюється при умові, якщо одні і ті ж поля використовуються 2 і більше разів в одній формі або AutoNumber в "резиновій" таблиці

n - іменно-номерний роздільник
p - проектно-номерний роздільник
i - інформаційно-номерний роздільник

Вас буде ознайомлено з правилами складання довідника після отримання заявки-проектанта.

Отримавши номер проектанта приєднуйтесь до реєстрації інформаційних полів та розробки е-форм - формування (даних) бази чи запитів. Використовуйте вже зареєстровані поля та реєструйте власні. На практиці їх впроваджено у реально діючих моделях е-технологій. У проекті використовується цілісність окремих елементів складової е-готовності: цифровий підпис - S/MIME сертифікат, on-line форми запитів та off-line технологію кард-файлів

інші статті автора

RecМайдан п.д.р. ТМ
Категорія: Електронне урядування | Додав: yard_kzn (22.02.2011)
Переглядів: 511 | Теги: код території, формування єдиних стандартів, yard_kzn, несумісність стандартів | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Усі права захищені. Copyright Шпига П.С. © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz