Електронне урядування
Форма входу
Категорії розділу
Інформаційне суспільство в Україні [5]
Теорія інформаційного суспільства [0]
Інформаційно-комунікаційні технології [2]
Освіта в інформаційному супільстві [4]
Законодавство інформаційного суспільства [0]
Інформаційна безпека [0]
Інформаційні війни [0]
Пошук
Наше опитування
Оцініть важливість е-урядування для України
Всього відповідей: 139
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Четвер, 27.07.2017, 04:55
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог статей
Головна » Статті » Інформаційне суспільство » Освіта в інформаційному супільстві

Електронні освітні ресурси. Питання термінології

Відповідно до пункту 1.3. "Положення про електронні освітні ресурси", затвердженого наказом Міністерства освіти і науки,молоді та спорту України від 01.10.2012 № 1060 "Про затвердження Положення про електронні освітні ресурси", під електронним освітнім ресурсом (ЕОР) розуміють "навчальні, наукові, інформаційні, довідкові матеріали та засоби, розроблені в електронній формі та представлені на носіях будь-якого типу або розміщені у комп'ютерних мережах, які відтворюються за допомогою електронних цифрових технічних засобів і необхідні для ефективної організації навчально-виховного процесу, в частині, що стосується його наповнення якісними навчально-методичними матеріалами".

До основних видів ЕОР цим положенням відносять такі 15 : 
  1. електронний документ – документ, інформація в якому подана у формі електронних даних і для використання якого потрібні технічні засоби;
  2. електронне видання – електронний документ, який пройшов редакційно-видавниче опрацювання, має вихідні відомості й призначений для розповсюдження в незмінному вигляді; 
  3. електронний аналог друкованого видання – електронне видання, що в основному відтворює відповідне друковане видання, зберігаючи розташування на сторінці тексту, ілюстрацій, посилань, приміток тощо;
  4. електронні дидактичні демонстраційні матеріали – електронні матеріали (презентації, схеми, відео- й аудіозаписи тощо), призначені для супроводу навчально-виховного процесу;
  5. інформаційна система – організаційно впорядкована сукупність документів (масивів документів) та інформаційних технологій, в тому числі з використанням технічних засобів, що реалізують інформаційні процеси та призначені для зберігання, обробки, пошуку, розповсюдження, передачі та надання інформації;
  6. депозитарій електронних ресурсів – інформаційна система, що забезпечує зосередження в одному місці сучасних ЕОР з можливістю надання доступу до них через технічні засоби, у тому числі в інформаційних мережах (як локальних, так і глобальних);
  7. комп'ютерний тест – стандартизовані завдання, представлені в електронній формі, призначені для вхідного, проміжного і підсумкового контролю рівня навчальних досягнень, а також самоконтролю та/або такі, що забезпечують вимірювання психофізіологічних і особистісних характеристик випробовуваного, обробка результатів яких здійснюється за допомогою відповідних програм; 
  8. електронний словник – електронне довідкове видання упорядкованого переліку мовних одиниць (слів, словосполучень, фраз, термінів, імен, знаків), доповнених відповідними довідковими даними;
  9. електронний довідник – електронне довідкове видання прикладного характеру, в якому назви статей розташовані за абеткою або в систематичному порядку;
  10. електронна бібліотека цифрових об'єктів – набір ЕОР різних форматів, в якому передбачено можливості для їх автоматизованого створення, пошуку і використання; 
  11. електронний навчальний посібник –  навчальне електронне видання, використання якого доповнює або частково замінює підручник; 
  12. електронний підручник – електронне навчальне видання з систематизованим викладом дисципліни (її розділу, частини), що відповідає навчальній програмі; 
  13. електронні методичні матеріали – електронне навчальне або виробничо-практичне видання роз’яснень з певної теми, розділу або питання навчальної дисципліни з викладом методики виконання окремих завдань, певного виду робіт;
  14. курс дистанційного навчання  –  інформаційна система, яка є достатньою для навчання окремим навчальним дисциплінам за допомогою опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій; 
  15. електронний лабораторний практикум  – інформаційна система, що є інтерактивною демонстраційною моделлю природних і штучних об'єктів, процесів та їх властивостей із застосуванням засобів комп'ютерної візуалізації.
 
  Відповідно до п'ятого пункту цього списку до ЕОР відносяться інформаційні системи. Нагадаємо, що Інтернет це "всесвітня інформаційна система загального доступу, яка логічно зв'язана глобальним адресним простором та базується на Інтернет-протоколі, визначеному міжнародними стандартами" (Закон України "Про телекомунікації"). Тому прикладами інформаційної системи є Інтернет, будь-який наповнений інформацією комп'ютер і навіть мобільний телефон!.
  І тут варто згадати, що пунктом 4.1. Положення "використання ЕОР у навчально-виховному процесі допускається після проведення науково-методичної експертизи та отримання відповідного документу". На запит від 31.01.2013 міністерство повідомило, що станом на 01.10.2012 заявок на розгляд Науково-методичної ради з питань освіти МОНмолодьспорту електронних освітніх ресурсів не надходило. Це означає, що в Україні немає жодного електронного освітнього ресурсу, який дозволено використовувати у навчально-виховному процесі!




 
Категорія: Освіта в інформаційному супільстві | Додав: Petrosem (04.02.2013) | Автор: Петро Шпига
Переглядів: 910 | Теги: Електронний, Терміни, освітні, ресурс, Освіта | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Усі права захищені. Copyright Шпига П.С. © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz